--
לייב טיקטס משווקים כרטיסים בשוק המשני לאירועי תרבות וספורט בעולם ומחירם עשוי להיות גבוה או נמוך מהמחיר הרשמי
--

האם תהיה השנה הפתעה באליפות הליגה הגרמנית?

האם תהיה השנה הפתעה באליפות הליגה הגרמנית?

האם תהיה השנה הפתעה באליפות הליגה הגרמנית?

העונה של הליגה הגרמנית הייתה מלווה בהרבה עליות ומורדות שגרמו לאוהדים מכל העולם להשתגע. אך עד כמה שהבונדסליגה יכולה להיות מבדרת, האוהדים נאלצו להשלים עם המונוטוניות בצמרת הליגה, כאשר באיירן מינכן זכתה ב-10 אליפויות רצופות מאז 2012. אז האם יכול להיות ש- 2023 תהיה השנה שבה האחיזה של באיירן תישבר סופית? האם יהיו אלופים חדשים לבונדסליגה או שמא באיירן תמשיך את רצף הזכייה שלה? אחת הקבוצות שיכולה לעשות , אולי, את המהפך היא אוניון ברלין. האם יש לה סיכוי? ביום המשחק ה- 22 תפגוש באיירן את אוניון ברלין בקרב הראשון מול השלישי. באיירן, יוניון ובורוסיה דורטמונד שוות כולן בנקודות, כשהבווארים מובילים רק בהפרש שערים. יש גם שלוש קבוצות מאחורי השלישייה שנשארות בהישג יד ויכולות לנצל כל מחדל של באיירן. בקיצור, הקרב על המיסטרשלה לא היה כל כך צמוד כבר די הרבה זמן, מה שהופך את המשך העונה למרתק ומסקרן במיוחד, סקרנות כזו שעושה חשק לרכוש מיד כרטיסים לליגה הגרמנית ולטוס לראות את הנבחרת על הדשא.

מי את אוניון ברלין?

ברלין, בירתה של גרמניה, היא העיר הגדולה והחשובה ביותר במדינה העשירה ביותר באירופה, מטרופולין של למעלה משישה מיליון איש ובירת עולמית לפוליטיקה, תרבות, מדע וטכנולוגיה. אך בכל מה שקשור בכדורגל היא לגמרי מפגרת מאחור. עדי כדי כך שאף אחד מהמועדונים של ברלין מעולם לא הגיע לגמר אירופי וצריך לחזור ל-1931 כדי לעלות על הפעם האחרונה שאחת מקבוצות העיר הייתה אלופת הליגה בגרמניה המאוחדת. העיר ממש לא עומדת בסטנדרטים של מדריד, לונדון או פריז כשמדובר על בירות והצלחות כדורגל. אבל דווקא עכשיו, משהו מדהים קורה בבונדסליגה עם אוניון ברלין הקטנה, כנגד כל הסיכויים, שדוחפת כרגע את באיירן מינכן מהמקום הראשון. אוניון ברלין מאיימת לבצע את אחד הזעזועים הגדולים בתולדות הבונדסליגה כשהיא מאתגרת את האלופה המכהנת על התואר. אך האם לאוניון הצנועה יש סיכוי לעשות את הבלתי מתקבל על הדעת ולהפתיע את אירופה? אוניון ברלין עברה רכבת הרים לאורך ההיסטוריה שלה  כדי להגיע לנקודת האתגר על תואר הבונדסליגה. המועדון הוקם במתכונתו הנוכחית ב-1966 במזרח גרמניה, והצטרף למבנה הליגה הגרמנית לאחר האיחוד מחדש ב-1990. הוא נאבק כלכלית והתחרה בעיקר בליגות אזוריות לפני שהפך לאחד מחברי המייסדים של הליגה הגרמנית השלישית. אוניון ברלין זכתה בעונת הבכורה של הליגה השלישית, מה שהביא לקידום ולעליה לליגה השנייה, שם נשארה עד העלייה לליגת העל במהלך עונת 2018/2019. אוניון כבר שיחקה בליגת הוועידה האירופית של אופ"א לאחר שסיימה במקום השביעי ב-2020-21 והעונה היא בליגה האירופית לאחר שהגיעה למקום החמישי ב-2021-2022. כעת נראה שהקבוצה מצוידת לעשות קפיצת מדרגה נוספת, למרות שמנהלה, שלהם אורס פישר, ממשיך להתעקש - בעיקר מתוך הרגל - שהעדיפות מספר 1 שלהם היא להימנע מירידה. הניצחון האחרון של יוניון בדרבי 2-0 על הרטה בחוץ באצטדיון האולימפי היה ההמחשה המושלמת לשינוי המזל בכדורגל בברלין. הרטה הייתה בעבר בליגת האלופות - הגיעה לשלב הבתים השני בשנים 1999-2000 - אבל כעת אוניון ניצחה אותה חמש פעמים ברציפות ויושבת ב-25 נקודות לפני יריבותיה המקומיות. אפילו פישר זרה מלח על הפצעים ואמר: 'אני מאחל להם בהצלחה במאבק הירידה. נתגעגע למשחקים האלה'. בינתיים, האוהדים הנאמנים עטפו את הקבוצה באהבה, זיקוקים וקריאות עידוד לאלופי העיר (שטאט מייסטר!). ישנן כמה סיבות להצלחתה של אוניון - יש לה רקורד אדיר אצלם בבית והם בלתי מנוצחים בבונדסליגה במשך יותר משנה. החבורה של פישר גם לא מפסידה ברגע שהיא עלתה ליתרון - מתוך 50 המשחקים האחרונים שלה בהם השיגה את השער הראשון, היא ניצחה ב- 36 והגיעה לתיקו ב- 14. אין שום דבר מסובך מדי בפילוסופיה של המאמן השוויצרי, אבל זה הופך את אוניון לקשה להפליא לנצח. הם בדרך כלל מגדירים 3-5-2, חוזרים במהירות ובמספרים בכל פעם שהכדור אבוד, הם טובים עם כדורים קבועים ויש להם יכולת להתקפה נגדית יעילה. הריצה הנוצצת הזו היוותה את קרש הקפיצה של פישר להתמודדות על תואר הבונדסליגה - משהו שמעטים מאוד היו חוזים לקראת הקמפיין. עם 44 נקודות אחרי 23 משחקים, זהו מספר הנקודות הגבוה ביותר אי פעם של אוניון בשלב זה בקמפיין הליגה. יחד עם העובדה שהם הגיעו ל-16 האחרונות של הליגה האירופית ועדיין נמצאים ב-DFB Pokal, אוניון לגמרי עומדת בציפיות. וזאת למרות שאיבדה את מלך השערים טאיוו אווניי, את השוער הראשון אנדראס לוטה ואת סגן הקפטן גרישה פרומל במהלך קיץ קדחתני. ואת כל זה השיגה אוניון תוך שהיא בעלת אחד מתקציבי השכר הנמוכים בגרמניה.

באיירן שולטת בכדורגל הגרמני

בספורט, אנשים אוהבים להסתכל על מספרים. כך גם בכדורגל - בטבלת הבונדסליגה של כל הזמנים, באיירן מינכן רחוקה יותר מהמקום השני מאשר אוניון מהאחרון. כאמור, הפעם האחרונה שבה באיירן לא זכתה בבונדסליגה הייתה ב-2012. הערך החומרי של שתי הקבוצות לא יכול היה להיות שונה יותר: ניתן לקנות את כל הקבוצה הברלינאית  עם השכר של ההגנה המרכזית של באיירן. ההיסטוריה מעידה: באיירן מינכן תהיה האלופה. יש להם את הקבוצה הטובה ביותר, את השחקנים המנוסים ביותר ואת האמונה בעצמם. כל אוהדי הבונדסליגה פחות או יותר השלימו עם זה. אבל הכדורגל מראה לנו שוב ושוב שלכל כלל יש יוצא מהכלל. בעוד אוניון ברלין חולמת לזעזע את הבונדסליגה, היא יכולה להסתכל על לסטר סיטי כמודל לחיקוי. לסטר סיטי, הייתה בדרג השלישי עד 2009, עלתה לפרמיירליג ב-2014 והפכה לאלופה ב-2016, אז לאור הדמיון במסע שלהם זה אך טבעי להשוות בין שני הצדדים.

אז האם יש לאוניון סיכוי?

העונה אוניון ברלין משחקת בליגה האירופית בנוסף לבונדסליגה ולגביע המקומי. זהו נטל נוסף שהמועדון לא רגיל אליו, אז למאמן אורס פישר לא תהיה ברירה אלא לעשות רוטציה. "הקבוצה תמיד על הגבול", אמר פישר: "עד מתי זה יהיה בסדר? כרגע אנחנו עושים את זה טוב מאוד. אבל אנחנו לא יכולים לוותר על אף סנטימטר". אף אחד לא צריך לצפות שאוניון תזכה בתואר האליפות העונה, מכיוון שהבווארים מנוסים וחזקים מדי. אוהדי אוניון שרים על הזכייה באליפות גרמניה כי הם נהנים ממנה. אבל מאחורי כל בדיחה יש תמיד ניצוץ של רצינות. ואנחנו תמיד אוהבים לעודד את האנדרדוג, חכן כבר מזמן רכשנו כרטיסים לליגה הגרמנית, ההצגה הטובה ביותר באירופה! ועכשיו זה כבר על הקבוצה והמאמן אורס פישר להגשים את הנס הזה. גם קצת תמיכה מבאיירן יכולה לעזור; היא כבר ירדה כמה נקודות ב-2023 , בהחלט דבר לא רגיל - העונה הזאת היא בעלת הסיכוי הטוב ביותר להפיל את באיירן מהכס! רוצים לראות את זה קורה? כרטיסים לליגה הגרמנית עכשיו באתר!