--
לייב טיקטס משווקים כרטיסים בשוק המשני לאירועי תרבות וספורט בעולם ומחירם עשוי להיות גבוה או נמוך מהמחיר הרשמי
--

לראשונה בהיסטוריה: לוטון טאון בפרמייר ליג!

לראשונה בהיסטוריה: לוטון טאון בפרמייר ליג!

לוטון טאון FC הוא מועדון כדורגל מקצועני אנגלי שמרכזו בעיר בדפורדשייר לוטון. 31 שנים עברו מאז שמועדון הכדורגל Luton Town FC at Kenilworth Road עיטר לאחרונה את הליגה הבכירה של הכדורגל האנגלי - אבל ההמתנה הארוכה הזו הגיעה לסיומה. הניצחון על קובנטרי סיטי בגמר פלייאוף האליפות בוומבלי בשבת האחרונה הספיק כדי לחתום את חזרתה של קבוצתו של רוב אדוארדס לצמרת הכדורגל האנגלי. אז מי אתם לוטון טאון, איך הגעתם לפה, איך תמשיכו לשמור על המומנטום בעונה הבאה, ואיך אפשר לרכוש כרטיסים ללוטון טאון ולראות אותם בלייב? 


איך הם הגיעו לכאן?

מועדון הכדורגל לוטון טאון נוסד בשנת 1885 ויש לו היסטוריה ארוכה ומפוארת. במהלך השנים, המועדון ראה עליות ושפל, אך בילה את רוב חייו ברמות הנמוכות של הכדורגל האנגלי. המועדון עמד בפני הדחה מאליפות ליגת הכדורגל בעונת 2006-2007. לאחר מכן, המועדון נתקל בקשיים כלכליים וירד בהמשך לליגה הלאומית שהיא הליגה החמישית של הכדורגל האנגלי. אבל בעצם, הסיפור העדכני של לוטון טאון צריך להתחיל בתקופה שבין 2007 ל-2009, כאשר קשיים כלכליים ואי סדרים שונים הביאו למועדון ניכויי נקודות בסך של 30 נקודות. המועדון נשר מה-EFL ונכנס לליגה הלאומית, הדרג החמישי של המשחק המקומי, כתוצאה מכך, כשהוא סובל משלוש הדחות רצופות. אפילו עכשיו, אוהדי לוטון מרגישים שה-FA הייתה קשה מדי בהתמודדות עם המועדון שלהם ושהעונש היה לא הוגן, והם עדיין לא סולחים לגוף המנהל של המשחק האנגלי על כך. תחת ג'ון סטיל, שהוציא אותה מסטטוס ה"אי-ליגה" ב-2014, ולאחר מכן בהנהגת נתן ג'ונס, לוטון טיפסה בחזרה בסולם וחזרה לאליפות ב-2019, שם היא התפתחה בסבלנות לאחת הקבוצות הקשות ביותר להתמודדות בליגה השנייה.  


אצטדיון לוטון טאון

המועדון משחק את משחקי הבית שלו ב-Kenilworth Road, אצטדיון כדורגל של האגודה בלוטון, בדפורדשייר, אנגליה, שבו יושבים ה"כובעים" מאז 1905. האצטדיון מכיל 10,356 צופים והוא ידוע בתחושת הנעימות שלו שעוזרת לאוהדים הביתיים להפחיד עוד יותר את הקבוצות האורחות. על פי ויקיפדיה, לוטון טאון עברה ל-Kenilworth Road ב-1905, ועזבה את ביתה הקודם ב-Dunstable Road לאחר שבעל הבית שלה  מכר את האתר למגורים בהתראה קצרה. האצטדיון נבנה לראשונה בשנת 1905 ולוטון שכרה את הקרקע עד 1933 כאשר היו"ר החדש שמונה, צ'רלס ג'ייס, ארגן את רכישת האצטדיון. המועדון שמר על הבעלות על הקרקע עד פברואר 1989, אז נמכרה החזקה לעיר לוטון בורו תמורת 3.25 מיליון פאונד. המועדון קיבל חוזה שכירות לשבע שנים בשכירות  להמשך השימוש בו. הסדר זה הוארך מספר פעמים, והחל משנת 2015 הוא אמור להסתיים ב-2028. 


יריבויות

אוהדי לוטון טאון שומרים על יריבות מרה עם ווטפורד מ-הרטפורדשייר. מפקד אוהדי הכדורגל של 2003 הראה שקיימת גם איבה בין אוהדי לוטון טאון לאלו של מועדון קווינס פארק ריינג'רס במערב לונדון. קבוצת האוהדים הרשמית של המועדון, Luton Town Supporters' Club, התמזגה עם Trust in Luton ב-2014 ומאז מרץ 2014, החזיקה בזכות החוקית להטיל וטו על כל שינוי בזהות המועדון, לרבות שם, כינוי, צבעים, סמל המועדון והקמע. המועדון משויך לקבוצת אוהדים נוספת - he Loyal Luton Supporters Club -קבוצת אוהדים שנפרדה ממועדון האוהדים הרשמי.


הבוס

העונה של רוב אדוארדס הייתה דרמטית בדיוק כמו זו של לוטון, והוא הפך למנג'ר הראשון שגם פוטר וגם קודם באותו קמפיין אליפות. לאחר שהסתיימה כהונתו בווטפורד בספטמבר, אדוארדס השתלט על נתן ג'ונס, ותכנן את העלייה המהירה של לוטון לצמרת. זה סימן את הצעד הבא בקריירה ניהולית מרשימה של מגן אסטון וילה לשעבר, לאחר שהיה אחראי National League North side AFC Telford United ממש ב-2018. נבחרת אנגליה עד גיל 16 ו- Forest Green Rovers הגיעו בעקבותיה, וכעת - קמפיין פרמיירליג. ואפילו רק בשביל לראות את הבוס בפעולה כדאי לכם לרכוש כרטיסים ללוטון טאון..


שחקנים ניגרים בלוטון טאון

ישנם שלושה שחקנים ממוצא ניגרי בקבוצה הנוכחית, שכולם שיחקו חלק בעונה בלתי נשכחת כדי להבטיח את העלייה בצמרת הכדורגל האנגלי: גבריאל אושו, פרד אוניידינמה ואלייז'ה אדבאיו. 

גבריאל אושו 

גבריאל ג'רמיה אדדאיו א' אושו הוא מגן מרכזי בן 24 שנולד ברדינג, אנגליה ב-14 באוגוסט 1998, להורים ניגרים, וכיום משחק בלוטון אליה הצטרף ב-2020. אושו שיחק 35 משחקים בכל המסגרות עבור לוטון והבקיע שלושה שערים ממרכז ההגנה העונה כדי לסייע לקידום.


פרד אוניידינמה

Wilfred Oluwafemi Onyedinma הוא קשר בן 26 שנולד בלאגוס, ניגריה ב-24 בנובמבר 1996, וכיום משחק בלוטון אליה הצטרף מוויקומב ב-2021. Onyedinma היה שחקן חלקי בעונה שזה עתה הסתיימה, שכן הוא שיחק רק 21 משחקים בכל המסגרות. הוא בילה את כל הקריירה שלו בליגת הכדורגל האנגלית, כשהוא נוסע בין מילוול לוויקומב לפני שעזב ללוטון. 


אלייז'ה אדבאיו

Elijah Anuoluwapo Oluwaferanmi Oluwatomi Oluwalana Ayomikulehin Adebayo הוא אחד משחקני המפתח של לוטון והסקורר השני הכי גבוה בקבוצה העונה. השחקן בן ה-25 נולד באנגליה להורים ניגרים ב-7 בינואר 1998, ובדיוק סיים את עונתו השלישית במועדון, עונה בה כבש 10 שערים ב-49 משחקים בכל המסגרות, בניגוד לעונה שעברה בה כבש 17 שערים ב-42 משחקים עבור לוטון. 


המסע המדהים של פלי-ראדוק מפנזו

הקשר הקונגולזי פלי-ראדוק מפנזו היה אחד מהשחקנים הקבועים הבודדים במסעה בן תשע השנים של לוטון בכל חטיבות הכדורגל האנגלי. מפנזו הצטרף ללוטון בעונת 2013/14, בתחילה כמושאל מווסטהאם אך בסופו של דבר חתם לצמיתות. הוא שיחק 23 משחקים בעונתו הראשונה במועדון, בעונתו האחת והיחידה של כדורגל ללא ליגה, כאשר לוטון טאון זכתה בתואר פרמייר הקונפרנס. הוא עזר למועדון להגיע לליגה א' לאחר ארבעה ניסיונות, והמשיך  עם עלייה מיידית לאליפות ושוב היה גורם מרכזי במסע הפרמייר ליג. כתוצאה מכך, Mpanzu הפך לשחקן הראשון שעבר את כל הדרך מהליגה הלאומית לליגת העל עם אותו מועדון. 


הידעתם?

היו מועדונים רבים בלוטון, כולל לוטון אקסלסיור בעל השם המצוין, עד שב-1885 החליט קפטן לוטון וונדררס, ג'ורג' דיקון, להקים מועדון בשם 'לוטון טאון' כדי לשלב את כל השחקנים הטובים ביותר בעיר. בעוד הכינוי 'הכובענים' משקף את הקשר של לוטון עם ייצור כובעים, הם לבשו בתחילה לבן ושחור לתקופה של חמישים שנה בין 1920 ל-1973, לפני שהכתום החל להשתלב בהדרגה בערכה. 


על מי כדאי לשים עין

קרלטון מוריס כבש בדו-קרב הפנדלים האחרון בפלייאוף, אבל 16 שערי האליפות שלו היו מכריעים עבור לוטון, בהגיעו עד הלום. הוא נתמך על ידי אלייז'ה אדבאיו, שעלה מהליגה השנייה ב-2020 וכבש שבע פעמים ב-42 משחקי ליגה בעונה שעברה. במרכז השדה, ג'ורדן קלארק והשחקן הסקוטי אלן קמפבל מהווים צמד אדיר, בעוד המגן הג'מייקני  Amari'i Bell, מספק יציבות הגנתית ותנופה התקפית מהמגן השמאלי.



אז עם כזאת היסטוריה וכזאת דרך מפותלת, כולנו סקרנים מדי לדעת מה יעלה בגורלה של לוטון טאון ולאיזה מגום היא תגיע בפרמייר ליג. רוצים גם אתם לראות את זה בזמן הווה? רכשו עכשיו כרטיסים ללוטון טאון באתר לייב טיקטס וטוסו לעקוב אחרי הקבוצה מקרוב!